Ziua în care România a ajuns la 1.000 de kilometri de autostradă. Se întâmplă astăzi, 21 septembrie
Puține proiecte se desfășoară mai lent în România precum cele de îmbunătățire a infrastructurii rutiere. În timp ce românii visează să ajungă de la București la Brașov în mai puțin de 3-4-5 ore, astăzi se va celebra atingerea bornei de 1.000 de kilometri de autostradă.
România va avea 1.000 de kilometri de autostradă începând cu această săptămână prin inaugurarea lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău, parte din Autostrada Transilvania. Este important de reținut că această bucată ce urmează să fie deschisă cu mare fast de către autorități are 13,5 kilometri și nu este conectată la niciun alt drum rapid.
Autostrada cu care România va ajunge la 1000 de kilometri
“Mâine (joi, 21 septembrie 2023, n.r.) dăm în circulaţie cei 13 km din Autostrada Transilvaniei. E vorba de secţiunea Nuşfalău – Suplacu de Bacău. Se ajunge, într-un final, după 30 şi ceva de ani de la Revoluţie, să atingem în sfârşit borna de 1.000 km de autostradă şi drum expres. Daţi-mi voie să închid cu o dorinţă: că pentru următorii 1.000 km sunt convins că nu se mai aşteaptă 30 şi ceva de ani ca să se atingă această bornă.
În acest moment sunt contractaţi aproape 760 km de drum expres şi autostradă, deci contracte semnate. Asta înseamnă că sunt în derulare termenele de finalizare. Până la ultimul dintre ele, termenul este 2028. Deci, să zicem că, în cinci ani, ar trebui ca cel puţin aceşti 760 km să fie în plus. Mai mult decât atât, sunt încă 500 km, astăzi când vorbim, aflaţi în diverse stadii ale licitaţiilor înainte de semnarea contractelor, ceea ce ne face să fim optimişti că, până maxim în 2030, să atingem cealaltă mie de kilometri”, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu la finalul zilei de ieri.
”Luăm ţipla de pe muzeul A3 Nuşfalău-Suplacu de Barcău şi atingem borna 1000. Când? Din informaţiile noastre pe 22 septembrie, dar data poate fi mutată. Constructorul bibileşte ultimele detalii, iar descărcarea provizorie dinspre Suplacu de Barcău este şi ea gata”, au transmis, duminică, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Ca să înțelegi un pic mai bine abilitatea companiilor care lucrează în acest domeniu de a-și respecta termenele, termenul de finalizare a celor 13,5 kilometri de autostradă a fost februarie 2023.
”Antreprenorul general, Nurol, nu s-a mişcat rău la acest prim contract pe care l-a câştigat în România, dar nici nu a reuşit o performanţă notabilă. Mai mult, aşa cum v-am spus de nenumărate ori, am fi putut circula pe cei 13,55 kilometri dintre Nuşfalău şi Porţ încă din luna iulie, dar oficialii CNAIR au tergiversat nepermis de mult rezolvarea birocraţiei aferente descărcării provizorii”, a mai transmis organizaţia.
Conform Europa Liberă, noul lot din Autostrada Transilvania nu se leagă cu niciun alt drum rapid, restul porțiunilor fiind încă în construcție. Iar cel mai devreme acest lucru s-ar putea întâmpla în 2026.